Academia Națională de Muzică ”Gheorghe Dima” Cluj-Napoca, în colaborare cu Școala Doctorală ”Sigismund Toduţă” și Uniunea Compozitorilor și Muzicologilor din România, filiala Cluj anunță organizarea Simpozionului Internațional Întâlniri inevitabile: globalizare, cosmopolitism și aculturație în muzică găzduit online de către Academia Națională de Muzică ”Gheorghe Dima”, pe 7 aprilie 2022, coordonat de muzicologul Bianca Ţiplea Temeş. Evenimentul, restrâns la o singură zi calendaristică, este organizat în cadrul festivalului "Cluj Modern" și permite participanților să ia parte la o discuție pe o triplă temă, abordată din multiple unghiuri geografice, oferind o perspectivă intercontinentală asupra unor problematici care privesc trecutul, prezentul și viitorul vieții culturale. Așteptăm cu bucurie audienți la acest simpozion, ținut pe platforma ZOOM (fără taxă de înscriere), participare pentru care sunteți rugați să completați FORMULARUL din link-ul de mai jos, până la data de 3 aprilie: Descarcă programul detaliat (pdf) Program (10.00–14.30; 15.30–19.00, ora României) Nicholas Cook (University of Cambridge) – keynote speaker Taking your roots with you: On musical cosmopolitanism Daniel Chua (University of Hong Kong) Global Musicology Has No Key Note – keynote speaker Egberto Bermúdez Cujar (Universidad Nacional de Colombia, Bogotá) Jewish emigrés and music in Colombia, 1925-50. A preliminary report Alexander Rehding (Harvard University) Ellis’s Instruments between Empiricism and Empire Ramón Sobrino Sánchez; María Encina Cortizo Rodríguez (Universidad de Oviedo) The Musical «Alhambrismo»: a transformative Encounter between Spanish Western and Arab Traditions Björn Heile (University of Glasgow) Decentring National History: The Role of Migration and Mobility in a Global History of Musical Modernism Adam Kielman (Chinese University of Hong Kong) Producing Worlds: Popular Music and New Mobilities in Southern China David R.M. Irving (ICREA & Institució Milà i Fontanals de Recerca en Humanitats–CSIC, Barcelona) The Early Music Movement and Peace Activism: Historical Performance across Cultures in the Twentieth and Twenty-First Centuries Nicolae Gheorghiță (National University of Music Bucharest) Acculturation in musical practices in the Romanian Principalities of Wallachia and Moldavia in the first half of the 19th century Pavel Pușcaș (National Music Academy ”Gh. Dima” Cluj-Napoca) Where is the originality in an age of globalization? Ioan Haplea; Ioan Ștefan Haplea (National Music Academy ”Gh. Dima” Cluj-Napoca) U.M.F. ”Iuliu Hațieganu” Cluj-Napoca) When musical folklore becomes a civil religion. The process of acculturation from the positioning of Bartók to the theories of today ”Of Foreign Lands and Peoples”: exploring Ligeti’s Kylwyria Oleg Garaz (National Music Academy ”Gh. Dima” Cluj-Napoca) The Cargo Cult concept and the meaning of György Ligeti’s oeuvre |